fbpx

Žaidimai – yra puikus būdas senjorams jaustis laimingiems. Be to, tai puikus būdas užsiimti prasminga veikla. Žaidimai skatina juoką. Juokas aktyvina endorfinų išsiskyrimą smegenyse. Juokas gerina veido kraujotaką bei mankština veido raumenis.

Noriu paminėti kelias įdomias ir linksmas veiklas, kurių pagalba garbaus amžiaus žmogus gali jaustis geriau ir linksmiau.

Žvejyba – tikrai daugeliui senjorų patinka šis užsiėmimas. Be to, grynas oras teigiamai veikia kvėpavimą. Meškerės užmėtimas skatina dirbti rankų raumenis ir lavina smulkiąją motoriką.

Minigolfas tai puikus lauko žaidimas, kuris skatina judėti, mąstyti ir gerina judesių koordinaciją. O žaidimas kartu užtikrina gerus santykius su žmogumi.

Gėlių sodinimas – puiki užimtumo veikla, skatinanti smulkiąją motoriką ir šiltus jausmus. Juk spalvos ir kvapai irgi gydo!

Artimųjų aplankymas

Labai svarbu garbaus amžiaus žmonėms būti mylimiems ir nepamirštiems. Geriausias būdas tai daryti – lankyti vieni kitus. Aplankykite anūkus, draugus giminės… Ar žinojote, kad žmonių vienišumas sąlygoja depresiją, padidintą kraujo spaudimą ir dar n ligų.

Žmogaus hobis (-iai)

Nesvarbu, ar žmogus nori išmokti kažko naujo, ar užsiimti senu hobiu, galima pritaikyti kiekvieną veiklą pagal žmogaus funkcines galimybes. Ką tuo noriu pasakyti?
Garbaus amžiaus žmonėms būna sunku atlikti tam tikras veiklas dėl ligos ar ligų. Pvz., žmogus serga podagra ar reumatoidiniu artritu – tad būtina pritaikyti įrankius. Pastorinti juos, padaryti patogesnius ir labiau tausojančius sąnarius.

Pastorinti virtuvės įrankiai


Tuo atveju, jei žmogus neturėjo kažkokio konkretaus hobio, visada galima pabandyti:

  • daryti sveikinimo korteles,
  • piešti,
  • siūti,
  • tapyti.

Išmokti kažko naujo

Vienas  būdų, kuris padeda lėtinti demenciją – mokytis naujos veiklos. Ne viskas tinka, ne viskas prieinama, tačiau tikrai galima atrasti naujų veiklų, kuriomis susidomės senjoras. Juk labai smagu matyti šypsenas. Tad kodėl nepabandžius pvz.:

Įdomus straipsnis:  7 PROGRAMĖLĖS, KURIOS GALI BŪTI JŪSŲ PAGALBININKU

Užsiimti fizine ir/ar dvasine veikla

Tokie užsiėmimai, kurie gerina sveikatą yra turbūt patys geriausi, ką galima pasiūlyti senjorams. Galima prirašyti daug  teigiamų dalykų, kodėl reikia užsiimti fizine ir/ar dvasine veikla. Lengvas sportas ar meditacija gali padėti stiprinti raumenis, gerinti judesių koordinaciją, o meditacija gali suteikti dvasinės ramybės. Jūs tikrai galite pasiūlyti žmogui:

  • kartu pasivaikščioti gamtoje,
  • pasiūlyti žmogui joga,
  • atlikti lengvus raumenų tempimo pratimus,
  • plaukioti baseine.

Dalyvauti bendruomenėje

Daugelis garbaus amžiaus žmonių dalyvauja bendruomenės veikloje. Reiktų tiktai skatinti šią veiklą. Bendruomenės susirinkimuose galima pasiūlyti žaisti įvairius žaidimus, kuriuose reikalinga komanda, pvz.:

  • lošti kortomis
  • spręsti kryžiažodžius,
  • dainuoti ir/ar groti instrumentu.

Egzistuoja nemažai įvairių veiklų, kuriomis senjorai gali užsiimti,  reikia tik atkreipti dėmesį ar žmogus galės užsiimti ta veikla iškart ar reikės šį bei tą pritaikyti, kad garbaus amžiaus žmogus galėtų ją užsiimti.
Svarbu atsiminti, kad bet kokia užimtumo veikla gali teikti žmogui malonumą ir mažinti liūdesį, depresiją. Buvimas kartu su žmogumi leidžia jam jaustis ir būti mylimu ir reikalingu.