Vaikščiojimas – tai įrankis, kurio pagalba galite būti sveikesni, savarankiškesni ir laimingesni.
Daugelis žmonių, ypač vyresniam amžiuje juda mažiau arba ne taip intensyviai kaip turėtų.

Štai, 8 priežastys, dėl kurių Jus TURITE daugiau vaikščioti ir judėti:

  1. Vaikščiojimas skatina galvos smegenų veiklą: bevaikščiojant kyla kraujospūdis, padidėja pulsas ir gyliau kvėpuojate. Tokiu būdu kraujas dažniau išnešioja deguonį į galvos smegenis. Jaučiatės labiau energingi ir galite daugiau visko nuveikti.
  2. Tai suteikia teigiamas emocijas ir gerą nuotaiką: vaikščiojimo metu, organizme išsiskiria endorfinai (“laimės hormonai”), kurie stimuliuoja, nuskausmina ir suteikia malonumo jausmą. Be to,  kombinuojant vaikščiojimą su kitomis aktyviomis veiklomis galima žymiai sumažinti depresiją.
  3. Vaikščiojimas gerina miego kokybę: miego kokybė labai įtakoja sveikatą. Išsimiegoję jaučiamės žvalesni ir turintys daugiau energijos. Remiantis moksliniais darbais yra įrodyta, kad vaikščiojimas sumažina nemigą.
  4. Stiprėja kaulai, sąnariai ir raumenys: aktyvi veikla skatina raumenis “dirbti”, tuo pačiu juos stiprina. Eidami, Jūs treniruojate visus kūno raumenis: kojų, rankų, liemens, kaklo ir t.t. Tyrimais įrodyta, kad vaikščiojimas gali padėti kovojant su osteoporoze: sumažinamas progresuojantis kaulo tankio praradimas.
  5. Galite sumažinti kritimo riziką: skamba paradoksaliai, tačiau, būtent vaikščiojimas stiprina liksvarą, raumenis ir bendrai – viso kūno stabilumą. Dėl šios priežasties sumažėja rizika skaudžiai kristi.
  6. Vaikščiojant Jūs jaučiate daugiau energijos ir deginate riebalus: vaikščiojimas – tai aerobinė veikla, o tai reiškia, kad ”dirbdamas ”organizmas įsisavina daugiau deguonies. Aerobinės veiklos metu geriau “dega” riebalai.
  7. Vaikščiojimas mažina vienišumo jausmą: galite vaikščioti vieni arba kartu. Pasikvieskite artimą žmogų. Galėsite vaikščiodami bendrauti ir diskutuoti. Tai neleis jaustis vienišam ir skatins tarpusavio bendravimą.
  8. Didina gyvenimo trukmę: žmonės, reguliariai užsiimantys aktyvia veikla dažniausiai gyvena ilgiau ir serga mažiau.
Įdomus straipsnis:  NUOLATINIS BENDRAVIMAS IR DEMENCIJA. KODĖL TAI SVARBU?

Suprantama, kad lėtinės sąnarių ligos, sukeliančios didelius skausmus, apribotas žmogaus mobilumas dėl ligos, skaudūs kritimai įvykę seniau gali sumažinti norą judėti ir vaikščioti.
Tokiu atveju būtina konsultuotis su specialistais, kurie Jums patars ir padės tokiose situacijose. Puikiai galima pritaikyti namų aplinką, įrankius ir techniką, kad žmogus galėtų judėti ir užsiimti aktyvia veikla. 
Skausmas yra valdomas, tereikia pasikonsultuoti su savo gydytoju.

Galvojate, kad vaikščioti reikia daug, norint pasiekti rezultatų? Tikrai ne. Užtenka kiekvieną dieną aktyviai pasivaikščioti bent po 30 min. ir pajusite skirtumą.

Ar Jūs vaikščiojate pakankamai? Parašykite komentaruose.