Tinkama kambario temperatūra, tai ne tik komfortas, tačiau ir labai svarbus sveikatos klausimas. Vasarą, kai lauko temperatūra būna aukšta, yra didelė rizika gauti šilumos smūgį (dar kitaip vadinamą saulės smūgį).
Žiemą padidėja rizika nušalti galūnes arba sušalti visam kūnui.
Hipotermija – tai kritinė sveikatos būklė, reikalaujanti skubios medicininės pagalbos.

Šalta kambariuose? – laukite bėdos

Remiantis moksliniu tyrimu, publikuotu moksliniame žurnale „Age and Aging“, užtenka praleisti 45 minutes sąlyginai šaltame kambaryje, kurio temperatūra neviršija 15C, ir sveiko, garbaus amžiaus žmogaus fizinės galimybės gali labai nukentėti. Žmogui tampa sunkiau:

1. judėti,

2. atsisėsti/atsistoti,

3. įveikti nedidelį atstumą.

Taigi, žema kambario temperatūra daugeliui žmonių gali sukelti didelį diskomfortą, o taip pat sumažinti fizinį pajėgumą. O išvardintos problemos gali sąlygoti nesaugią aplinką namuose ir skaudžius kritimus

Taigi, kokia yra tinkama kambario temperatūra garbaus amžiaus žmogui?

Kiekvienas žmogus mėgsta šilumą skirtingai. Tai įtakoja skirtingi faktoriai, pvz.: sveikatos būklė, miego kokybė, vitaminų ir mineralų stoka, kraujagyslių būklė ir kt.

Nėra vienos taisyklės, kokia turėtų būti ideali temperatūra, tačiau egzistuoja keletas mokslinių tyrimų, kurie teigia, kad minimali kambario temperatūra turėtų siekti bent jau 18C, esant tinkamai aprangai.

Miegamojo temperatūra

Miegamasis – tai kambarys, kur praleidžiame pakankamai daug laiko. Čia mes miegame, ilsimės ir atstatome savo jėgas. Optimali miegamojo kambario temperatūra neturėtų būti žemesnė, nei 18C. 

Miegamasis, kambario temperatūra

Jei temperatūra kambariuose yra žemesnė, nei 18C, egzistuoja tikimybė, kad žmogus gali sušalti ir patirti hipotermiją. Garbaus amžiaus žmonės sunkiau gali išlaikyti kūno šilumą, tad labai svarbu palaikyti tinkamą temperatūrą kambariuose ir būti tinkamai apsirengus.