Efektyvus (produktyvus) bendravimas su garbaus amžiaus žmogumi – tai sudėtingas procesas. Šis procesas sudėtingėja su žmogaus amžiumi: kuo daugiau metų, tuo sudėtingiau rasti “bendrą kalbą” su žmogumi.
Savo praktikoje dažnai susiduriu su šia problema.

Man, kaip ergoterapeutui ir slaugytojui būtina irgi sužinoti kas, kaip ir kodėl, tačiau, kiekvieną kartą man tai būna profesinis iššūkis: sudaryti ergoterapijos ar slaugos planą ir padėti šiam žmogui.
Bendravimas su senjorais dažnai būna sudėtingas dėl žmogaus ligos ar ligų: atminties sutrikimai, kalbos sutrikimai, suvokimo stoka ir baimė – tai dažnas dalykas, kuris sąlygoja potencialias problemas.
Deja, teko matyti ir labai blogų išeičių vien tik dėl to, kad vienas žmogus negalėjo tiksliai pasakyti, o tas žmogus kuriam sakė – nesuprato, ko iš jo nori…

Pagarbus, tikslus ir efektyvus bendravimas su pacientu tiesiogiai įtakoja žmogaus gijimo po ligos procesą. Tad, mūsų kūno kalba, akių kontaktas, rankų gestai ir kalbėjimo tonas siunčia efektyvią žinią tokiam žmogui.

Taikant “gydytojo – paciento” efektyvaus bendravimo strategijas, Jūs tikrai galite padėti:

  • Senjorui suprasti Jus, mėgautis bendravimu ir džiaugtis akimirkomis.  
  • Suteikti šypsenos ir puikių emocijų, kurių jiems labai trūksta.
  • Paaiškinti žmogui ir pamokyti – tokiu būdu galite apsaugoti jį nuo nelaimingų atsitikimų ir kt. blogų dalykų.
  • Leisti žmogui atsipalaiduoti ir suteikti jam pilnavertiškumo jausmą.

Noriu su Jumis pasidalinti šiomis strategijomis, kurios man padeda geriau ir daugiau padėti senjorui:

 

  1. Vienu kartu – viena tema.

    Pabandykite informaciją susisteminti. Kalbėkite su žmogumi viena tema ir neišsiplėskite. Pvz.: jei žmogaus klausiate ar jis išgėrė visus reikiamus vaistus, tuo pat metu neklauskite, ar jis matavosi savo kraujospūdį. Duokite žmogui laiko atsakymams ir pats neskubėkite.

  2. Paaiškinkite paprastai ir aiškiai.

    Psichologai jau senai sako, jei norite, kad Jus išgirstų ir suprastų,“kad ir kokio sudėtingumo būtų Jūsų žinia – paaiškinkite taip, kad ir penkiametis tai suprastų” Venkite žargono, naudokite paprastus ir aiškius žodžius. Nepasakokite ilgais sakiniais. Tokiu būdu leisite žmogui Jus geriau suprasti ir gauti atgalinį ryšį.

  3. Klausykitės labai įdėmiai.

    Senai įrodyta, kad geriausiai supranta tas, kuris klausosi – efektyvus bendravimas ypač priklauso nuo sugebėjimo klausyti kito.

  4. Į bendravimą įtraukite ir kitus artimuosius.

    Šeimos nariai ir draugai gali padėti tiek Jums tiek mums – specialistams suprasti ir padėti žmogui geriau ir greičiau.

Įdomus straipsnis:  AFAZIJA IR BENDRAVIMAS SU ŽMOGUMI
Dalinkitės: