Ergoterapija – plati specialybė. Ji yra labai įdomi, tačiau reikalauja daug kantrybės, o darbas tikrai būna sudėtingas. Ergoterapeutai padeda žmogui kasdienėse veiklose būti savarankiškiems. Mūsų darbo įrankiai yra įvairūs.

Rašau šį straipsnį, nes noriu papasakoti apie vieną iš daugelio mūsų darbo įrankių – LEGO® kaladėles. Turbūt, nustebote ir pagalvojote, kad LEGO® dėlionė tai “ne rimta” …. tokiu atveju, aš Jus įtinkinsiu priešingai.

 Taigi, LEGO®… daugeliui žinoma konstruktorių klasika. Daugelis iš mūsų esame šį konstruktorių matę ir padėję vaikams kažką konstruoti, tiesa?

Lego konstruktorius

KAIP LEGO® GALI PADĖTI JŪSŲ VAIKUI AR SUAGUSIAM ŽMOGUI?


Smulkiosios motorikos lavinimas:

išlaikyti rankose, tiksliai manipuliuoti daiktais ir įrankiais – kartais užduotis būna nelengva. Konstruojant su kaladėlėmis galima puikiai lavinti smulkiąją motoriką.
LEGO® “brolis” “DUPLO®” konstruktorius, kuris turi dideles kaladėlės, skirtas mažiems vaikams, tačiau jis puikiai tinka atstatyti smulkiąją motoriką žmonėms, sveikstantiems po galvos smegenų insulto. O didelės spalvotos kaladėlės dar vizualiai stimuliuoja.

LEGO DUPLO

LEGO® “brolis” “DUPLO®

Daikto manipuliacija rankoje:

kiekvienas esame tarp pirštų sukę pvz., šratinuką. Vėl gi – sveikstant po traumos ar neurologinės ligos žmonėms būna ypač sudėtinga manipuliuoti ranka.
LEGO® gali padėti lavinti rankų pirštų miklumą ir koordinaciją.

Abipusė rankų judesių koordinacija:

Mūsų rankos – tai mūsų kasdieniai įrankiai, kurių pagalba galime pavalgyti, apsirengti, pasisveikinti ir pan. Kai sutrinka rankų funkcija, žmonėms sunku būti savarankiškiems. Konstruktoriaus dėliojimas gali padėti spręsti abipusę rankų judesių koordinacijos problemą. 

Suvokimo lavinimas:

padėti žmogui sveikti po ligos, tai ne tik padėti atstatyti rankų funkciją. Labai svarbia vietą užima ir suvokimo lavinimas. Dėlionės metu galima žmogaus paprašyti, kad jis sudėtų kelių spalvų kaladėles tam tikra forma. Tokiu būdu, žmogus turi pamastyti kaip tai galima atlikti.

Įdomus straipsnis:  VAIKAI IR NAMŲ RUOŠA: KAS, KAIP IR KODĖL

Vizuali stimuliacija:

LEGO® konstruktoriaus kaladėlės būna įvairių formų, dydžių ir spalvų. Statant, kuriant su konstruktorių stimuliuojama ir rega.

Kūrybiškumas:

dažnai vesdami ergoterapijos procedūras pacientams tiksliai paaiškiname, kaip atlikti veiksmus, tačiau šis konstruktorius nereikalauja jokių instrukcijų – tiesiog, imama ir konstruojama. Tai padeda lavinti kūrybiškumą.

Fokusavimas:

fokusuoti tam tikrą daiktą iš visumos kartais būna sunku, ypač kai vaikai turi suvokimo problemų. Pavyzdžiui, tai gali būti problema surasti tam tikrą drabužį spintoje, ypač kai drabužių yra daug. Šią problemą galima spręsti panaudojant konstruktorių.
LEGO ® konstruktoriai sudaryti iš daug ir įvairių kaladėlių, tad iš visos jų masės rasti tam tikros formos, dydžio, spalvos kaladėlę būna iššūkis.  

Dėmesio išlaikymas arba atsipalaidavimas:

nesvarbu, kokio amžiaus žmogus, ne vienam yra buvę sunku susikaupti ar priešingai – atsipalaiduoti. Vaikams, kuriems nustatytas hiperaktyvumas,  dažnai būna sunku susikaupti ir išlaikyti dėmesį. Vėl gi, konstruktorius gali padėti: tiesiog su savimi turėti kelių kaladėlių konstruktorių ir norint atsipalaiduoti, tiesiog ji surinkti. Tai padeda atsipalaiduoti ir “persikrauti”.

Ar Jūsų vaikas žaidžia su Lego® konstruktoriumi?
Parašykite komentaruose.

Dalinkitės: